Üniversite Bölüm TanıtımlarıBoğaziçi Üniversitesi | İşletme

11 Ağustos 2020
https://www.ofisegitim.com.tr/wp-content/uploads/2020/08/bogazici-universitesi-isletme-bolumu-tanitimi-1280x800.jpg

Boğaziçi’nde İşletme, genelde geleceğin şirketlerine lider yöneticiler yetiştirmeyi hedefler. Türkiye'de de kurumlar arasında bu anlamda Boğaziçi Üniversitesi önemli bir yere sahiptir.

Boğaziçi İşletme Nedir/Ne Değildir?

 

Sanayi, ticaret, tarım gibi çeşitli sektörlerde bir sermaye ortaya koyarak yola çıkılan; zamanla kâr elde edilmeye başlanan kurumlardır işletmeler. Tabii bu kurumların bazı temel soruları vardır: Ne üretmeliyim, nasıl üretmeliyim, ne kadar üretmeliyim, nasıl finanse etmeliyim gibi. Zamanla işletmelerin büyümesi ve kurumsallaşması ile şirket içerisinde her bir sorunun alanı olan finans, pazarlama, operasyon ve sektörüne göre çeşitli departmanlar oluşmaya başlar.

İşte okulların işletme bölümleri de bu her bir departman özelinde öğrencileri geliştirici, bilgilendirici ve onları sektörün dinamiklerine hazırlayacak desler içerir.

Sosyal, dışa dönük, iletişim becerileri kuvvetli, girişimci, yeniliklerin parçası olmak isteyen kişilerin rahatlıkla okuyabileceği bir bölüm İşletme. Günümüz modern dünyası teknoloji ile birlikte hızla değişmekte ve bu hızı yakalayabilmek de ne yazık ki kolay değil. Bunun için girişimci olmak, içinde yer aldığı projelerde aktif rol alabilmek ve sorumluluklarını en iyi şekilde yerine getirebilmek önemli.

Boğaziçi’nde İşletme ise genelde geleceğin şirketlerine lider yöneticiler yetiştirmeyi hedefler. Türkiye’de de kurumlar arasında bu anlamda Boğaziçi önemli bir yere sahiptir. Özellikle köklü bir geçmişinin olması ve batı tarzında eğitim sisteminin hakim olmasından dolayı Türkiye’deki önemli kurumların üst düzey yönetici pozisyonlarında Boğaziçi mezunlarına rastlamak mümkün.

Birinci sınıfta, kitle dersi dediğimiz farklı bölümlerden öğrencilerle ortak alınan Sosyoloji, Psikoloji, Matematik gibi dersler vardır. Sosyal seçmeli olarak ise Felsefe, Tarih ve Beşeri Bilimler dersleriyle de sosyal bilimleri tanıma, hem entelektüel gelişim hem geniş bir bakış açısına sahip olma noktasında çok dolu dolu bir yıldır. İkinci yıl itibari ile bölüm dersleri ağırlık kazanır. Pazarlama, Muhasebe, İstatistik, İş Hukukuna Giriş, Ekonomi, Finans gibi dersler yer alır programda. Son sınıfa doğru artık öğrencinin ilgi alanlarına göre almak istediği bölüm seçmelisi dersleri ağırlık kazanır.

Son sınıfta bitirme projesi olarak bir start-up kurmasını isterler öğrencilerin. Start-up ne diye sorarsanız da küçük ölçekli, kurumsal bir yapıya sahip olmayan, bir pazar ihtiyacını giderme amacıyla yeni kurulmuş bir servis, hizmet, ürün sunan girişimlerdir. İnovatif olmak, yeniliğe öncülük etmek, değişime çabuk adapte olabilmek günümüzde büyük öneme sahip olduğundan böyle bir dersin yer alıyor olması ve sektörden öncü isimleri derste ağırlanarak deneyimlerini paylaşmaları öğrencilere mezuniyetleri sonrasındaki çalışma hayatlarında hem bir iletişim ağı sağlamış oluyor hem de işe nereden ve nasıl başlaması gerektiği bilgisini aktarıyor.

İşletme sonrası bazı öğrenciler akademiye devam ederken bazıları ya kendi işini kurarak ya da ulusal/uluslararası düzeyde var olan şirketlerde işe başlayarak özel sektöre atılıyor.

Ancak Boğaziçi İşletme Bölümü’nün handikaplarından birisi de lisans hayatında öğrenciyi akademi yönünde besleyici dersler içermemesi ve rekabetçi ortamı. Fakat bu rekabeti yalnızca bölüme indirgemek doğru olmaz. İçinde bulunduğumuz çevre çok rekabetçi; aynı ürünü üretiyorsan özellikle daha iyi olmak zorundasın, daha iyi pazarlamak zorundasın, daha farklı bakmak zorundasın. Bunlar da hep rekabete sürükleyen etmenler. Böyle bir hayata hazırlayan bölüm de ister istemez rekabetçi olabiliyor.

Boğaziçi’nin diğer okullarda olmayan ve insana iyi hissettiren farklı bir ruhu var. Bunu Boğaziçi’nin içine girene kadar da anlayamıyor aslında insan. Derslerin kalitesi elbetteki tartışılabilir. Bu, kişinin ne beklediği ile çok alakalı bir durum. Özellikle akademik anlamda ilerlemek isteyen bir kişi Boğaziçi İşletme’yi tercih etmeyebilir çünkü araştırmayı, makale okumayı, üzerine düşünce yazıları yazmayı pek destekleyen dersler yok. Daha çok hocaların sektörden insanlar davet ettiği, kendi hayat hikayelerini paylaşmalarını istediği, sektörün dinamiklerinin, geleceğin ve şimdinin konuşulduğu derslerden oluşuyor.

Rabia Aydoğan
Boğaziçi Üniversitesi / İşletme – 4. Sınıf Öğrencisi

İletişim
Kalenderhane Mah. 16 Mart Şehitleri Cad. No.:7 Fatih / İSTANBUL
0531 554 47 66
Haftanın 6 Günü 10:00 - 18:00
Ofis, Cuma Günleri Tatil!
Bülten Üyeliği

X